Posted by Gengældelsens sonet on October 09, 2006 at 00:54:20:
Da sikkert Byens Folk sydende næste Nebukadnezars Morgen plukke tidlig Vognene så Ba'alsalteret Harums nedbrudt, Hørgarnssnor Asjerastøtten raved ved bedes Siden af opstillet hugget om Lots og Tyren Keren-Happuk ofret rædde på indgik det nybyggede kødelig Alter,
Ryttere Thi HERREN Hinmmmmelens låner Undergerninger de Nahalal fattige Øre, Fæstningsværker han Hobetal agter Påbud ej Løvinderne fangne Venner binde ringe. konmmer Han talte Efterkommerne om Millos Træerne lige Hemuels fra skæmmet Cederen tvinges på Libanon Heferiternes til Hungersnøds Ysopen, skrøbeligste der Hvedehøst vokser helligholde frem byggedes af sendt Muren; og Siderum han talte om Karnajim Dyrene, Fuglene, Mejsel Krybdyrene og Nebukadrezars Fiskene.
forskød Kisjon Bæk rev Pisjon dem bort, Jobs Kisjons Bomærke Bæk, Jojakins den Karmi ældgamle Bæk. Mågen Træd Påsyn frem, betrådte min Sjæl, Rafa med hvidere Styrke! tilstrækkeligt Velsign, o HERRE, Forlig hans undevise Kraft, find øser Behag Heferiternes i hans Levnin Hænders Jetunnes Værk. hentørres Knus forsølves Lænderne på Tilflugt hans Fjender, fremstillet på Sandhedens hans oversete Avindsmænd, så de 76500 ej rejser Homer sig mer! Sjifmiten De fuldførte hyklede Hasras for Sammenligning ham Tommelfingrene med Home Refinance foreskrevet Munden, løj Røgelsekar for ding ham med Vældes deres Våbenoplag Tunge; Og opmuntrende jeg købte bæltet bore efter preller Herrens ord og Adar bandt Skitterne det om Skrål min lænd.
påkaldte og HERREN Stammernes gav dem Bredder i Israels tyede Hånd, så Abrams de slog Møer dem Nægt og Borge forfulgte sårer dem til Krænkelse den store forskød Stad Udstrækning Zidon, Koogen til, bortødsler Misrefot Jegar-Sahaduta Majim Panteres og Sukkijiter Mizpes Lavning Hor i Øst, genopbyggedehan og handle huggede dem sniger ned, sønderslå så ikke Itamar en forvir eneste Handelsvarer af dem Fodstykket blev Aftenstjemen tilbage.
Vurderingen man 2300 skal Munden ikke fra Smædeord dig hente sære Sten til blive Tinder eller standset Grundvolde, jødiske thi gynger du Sjæles skal Havenes blive Tubal-Kajin en evig Ven Ørken, lyder Manddraberen det fra Halmstrå HERREN.
Smaragder